De incrementele innovatie is innovatie in kleine stapjes. Het streven is niet om met volstrekt nieuwe producten, diensten of processen te komen, maar geleidelijk te verbeteren of te vernieuwen. Het is de expressie van de kracht van de kleine creativiteit…
Kansen bevoordelen het denken dat daarop is voorbereid - Louis Pasteur, chemicus en microbioloog
Sommige van de grootste ontdekkingen zijn door het toeval tot stand gekomen. Een persoon komt ineens op het idee over een oplossing of mogelijkheid zonder er heel…
Wanneer je zo snel schrijft als je hand kan bewegen, of je vingers kunnen typen, en je constant woorden blijft genereren zonder te stoppen, zullen er verbazingwekkende dingen gebeuren… Ik vraag je om je snel passerende gedachten op te schrijven alsof…
Soms denken we dat creativiteit alle vrijheid nodig heeft om tot mooie resultaten te leiden. Dat is echter maar ten dele waar. Natuurlijk kan een te hoge tijdsdruk, of te veel stress verlammend werken voor het denken, en dus ook voor het creatief…
01-03-2013
Prof.dr. Jeff Gaspersz heeft een innovatiemodel ontwikkeld die hij het het zandlopermodel heeft genoemd. Het is een model dat u ondersteunt bij het vormgeven eh diagnosticeren van acties gericht op de versterking van innovatiekracht. Het artikel over het zandlopermodel is net verschenen in het Groot…
21-02-2013
I have published a new article in the African Business Review, the pre-eminent bimonthly magazine that surveys the global business landscape and the interactions with the emerging African economies, the trade links between other emerging economies and the developed markets. The article offers…
17-01-2013
Jeff Gaspersz is geinterviewd over innovatie en creativiteit door Simon Nak van Hogrefe Uitgevers, een uitgeverij die tests en vragenlijsten uitgeeft voor de ondersteuning van selectieprocedures.
Het interview is te vinden via deze link: interview Jeff Gaspersz
When we meet new people and when we make time for a deeper dialogue, a large creative opportunity is awaiting us. It is enriching to listen to the stories, passions and life lessons of others . They offer us their views on life and we can intensely…
The challenge for creative leadership lies in identifying, recognizing and valuing creative behavior. The organization itself can not be more creative than the degree to which managers and employees use their creativity. The opportunity is to ignite…
06-12-2012
Een groot deel van ons leven zijn we werkend bezig. In betaalde arbeid of als vrijwilliger, in een organisatie of als zelfstandig ondernemer. Hoe kun je meer creativiteit, voldoening, vreugde, balans en productiviteit ervaren in je werk? Dit boek biedt je inspirerende ideeën. De praktische…
04-10-2012
Op 9 november 2012 geeft Jeff Gaspersz een Masterclass voor topmanagers bij de overheid, in het kader van de leergang Effectief Publiek Leiderschap. Voor meer informatie: http://www.pblq.nl