Mijn nieuwe boek is net verschenen in de boekhandel!
‘Zó ontdek je kansen voor innovatie, praktische tips voor professionals, managers en ondernemers’ (Cadenza Books, 2017)
Voor wie geschreven?
Ik heb dit boek geschreven voor voor professionals die creatief en innoverend moeten zijn in veranderende organisaties. Uit onderzoek van het World Economic Forum (https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution/) onder een groot aantal werkgevers blijkt dat creativiteit in 2020 zal gaan behoren tot de top 3 vaardigheden die medewerkers nodig hebben.
Ik heb dit boek ook geschreven voor organisaties die ervan uitgaan dat ze alleen door permanente innovatie en creativiteit succesvol kunnen blijven. Uit Onderzoek van IBM (https://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/31670.wss) onder 1500 CEO’s uit 60 landen, komt naar voren dat de CEO’s creativiteit benoemden als de belangrijkste factor voor het toekomstig succes van hun organisatie.
Daarom beseffen leiders dat ze de creativiteit van het personeel de ruimte moeten geven, een innovatieve mindset moeten stimuleren en aan medewerker horen te communiceren dat innoveren een taak van iedereen is. Dit boek geeft aan hoe je bijvoorbeeld door een innovatie challenge op een specifieke wijze in te richten, op al deze vlakken voortgang kan boeken.
Voorts heb ik dit boek ook geschreven voor managers die het belang van innovatie herkennen maar zich afvragen: hoe krijg ik mijn team innovatiever?
Professionals stellen op hun beurt de vraag: hoe kan ik vorm geven aan mijn ontwikkeling en loopbaan in een organisatie die het uiterste van mij vraagt? Ik heb daaraan een apart hoofdstuk gewijd.
En bedenk: Meer dan één miljoen ZZP’ers moeten als ondernemers zelfstandig business blijven genereren. Dat vraagt om permanent kansen ontdekken. Mede voor die doelgroep heb ik dit boek geschreven. Een apart hoofdstuk gaat over kansdenken voor ZZP’ers.
Korte hoofdstukken
Ik heb het boek zo opgebouwd dat het bestaat uit kort gemakkelijk leesbare hoofdstukken. Elk hoofdstuk bevat kernideeën en praktische adviezen.
Je kunt bij elk hoofdstuk beginnen te lezen. Want wie heeft nog tijd om een boek van kaft tot kaft te lezen?
Bij de vormgeving ben ik uitgaan van mijn eigen voorkeur voor kleurrijke mooie en betekenisvolle illustraties. Dus zo is het boek ook vormgeven.
Nodigt uit tot lezen
Het is een boek van 112 pagina’s dus het nodigt uit tot lezen. Het is praktijkgericht geschreven met voorbeeldcases, adviezen en innovatieve werkvormen.
Filosofische gedachtes en prikkelende vragen zorgen ervoor dat de lezer direct aan de slag kan om met behulp van de eigen creativiteit kansen te zien en de overweging te maken om de juiste kans te grijpen.
Nyenrode Business Universiteit (http://www.nyenrode.nl) heeft dit boek gekozen als welkomstgeschenk voor nieuwe aanmelders voor managementprogramma’s.
Meer informatie over het boek is te vinden op de site van de uitgever Cadenza Books (http://www.cadenzabooks.nl/pg-29124-7-91035/pagina/categorie_-_innovatie.html)
Reeks
Het boek is het eerste uit een reeks die ik zal uitbrengen over innovatie en innoverend denken en doen. Via de Ideebrief (http://www.ideebrief.nl) zal ik u over nieuwe uitgaven in deze reeks informeren.
Bestellen
Het boek is te bestellen via onder meer www.boekenbestellen.nl (http://www.boekenbestellen.nl/boek/zo-ontdek-je-kansen-voor-innovatie/9789491753084), in de boekhandels en de online winkels zoals bol.com (https://www.bol.com/nl/p/zo-ontdek-je-kansen-voor-innovatie/9200000081359628/?suggestionType=typedsearch)